Hästisar.

Life.of.B / Permalink / 0

Hej knoppeliknoppsisar,
Halvsitter i min säng just nu med datorn på magen (standardställning för mig när jag använder en laptop) medan min pojkvän Fredrik, hans kusin Dennis och Fredriks kompis Daniel fixar iordning ett pokerbord.
Eftersom den ekonomiska delen brister för flera av oss plus att jag käkar pencillin så ska vi inte gå ut på krogen trots att vi fått flera bjudningar om att följa med ut på krogen. Känns ganska skönt att bara vara hemma och ta det lugnt även om en utgång också kan vara sjukt kul. I för sig har jag tröttnat på krogen rejält eller aa alkohol överlag, så hade ändå inte druckit eller gått ut på krogen idag.

I torsdags var jag i skolan då vi hade projektarbete och demo (två kurser i skolan) vilket gjorde att dagen gick otroligt fort, så det har inte varit mycket skola för mig denna vecka. Men jag har ju haft en anledning (har halsfluss och får ej vistas i kök då pga. hygienrisk) till att vara hemma, härligt på ett sätt.
Igår, fredag, så var jag hemma från skolan också för att jag hade ett möte på ungdomsmottagningen kl.10.00 på morgonen och då missade jag den enda viktiga lektionen i skolan på dagen, så kändes onödigt att åka heeela vägen till skolan för att gå på en lektion som var kvar av dagen när jag var klar med mötet.
Var hemma istället och tog det lugnt, kollade lite på tråkig dags-tv dvs. typ tv serier från 90-talet t.ex. 'Hem till gården' (typisk meningslöst brittisk program som man inte fattar ett shit av vad det egentligen handlar om, och allt bara är så extremt dö tråkigt).

På kvällen igår så bowlade jag med min bästa vän Angelica Pelican, hennes barndomskompis Fredrik, en killkompis till dem som hette Erik och hans tjej Elin. Vi bowlade i Sundbyberrg och det var jätte kul, dock så trodde jag att jag var lite bättre på bowling än vad jag var, hamnade näst sist liksom.. kul..
Jag satte den första strike:en ialla fall (riktigt stolt tjej!).
Vid 12-tiden så drog jag hem mot huddinge och jag var väl hemma runt 01.00-tiden.
Gick och la mig på direkten när jag kom hem och slocknade så djupt att jag vaknade kl.13.00 idag.
Var helt död, men tvingade i mig 3 pannkakor (big step for me, efter så lite som jag ätit på senaste tiden).

Vad jag annars gjort idag är typ ingenting. Dennis har varit här hela dagen, så vi har typ kollat på ishockey¨, åkt lite bil runt i huddinge (alltid kul att upptäcka världen).
För en timme sen åt vi värsta gourmet-middag med Fredriks föräldrar och Fredrik samt Dennis mormor och morfar... Det var havskräftor, kräftklor, skaldjurspaté, rökta räkor, laxrygg och lite andra saker till förätt. Jag åt en havskräfta, en rökt räka och en macka med skagenröra på. Av det vart jag så proppmätt att jag fick ont i magen så jag orkade inte med huvudrätten som var lamm och potatis med rödvinssås.
Jag har insett att det är extremt tråkigt att sitta vid ett bord när alla sitter och käkar jätte långsamt, man vill typ ba trycka in maten i deras käft så att man kan lämna bordet.. haha jag låter ganska grov i munnen nu, men jag satt vid bordet väldigt länge o väntade, och inte fick jag gå heller för då tycker mormorn och morfarn att jag är otrevligaste och oartigaste personen i hela världen och blablabla... vla kottar!

Nej nu ska jag joina mina två små apor (Fredrik och daniel som alltid beteer sig som apor) samt Dennis.

// Sophie Blondinbulläääe





(Daniel och Fredrik till vänster på bilden och Dennis i vit tröja, själv är jag ofräsching, myys!)

Till top