Mamma.

/ Permalink / 0
Är det för att du inte tror på att jag är sjuk och mår dåligt?
Är det för att du inte vill inse sanningen att din dotter inte vill leva?

Bryr du dig? Hur mycket bryr du dig egentligen om jag skulle dö? Jag har dig när det gäller praktiska saker, men jag behöver dig känslomässigt. En liten fråga som "Hur mår du?" hade aldrig skadat då och då. En sådan liten fråga kan göra så mycket, så mycket mer än du anar.

Eller är det bättre att jag försvinner ut i ditt liv? Slutar besvära dig med problem. Linn försvann ur ditt liv, vill du att jag också ska göra det? Är det bättre att vi "gamla" av dina barn försvinner helt? Vi som förstörde ditt liv och gjorde dig olycklig för resten av livet.

Jag och Linn har aldrig tillhört.familjen direkt eftersom att vi knappt bott med er. Jag har dock bott hos er i flera månader och det är till DIG jag vänder mig först vad det än gäller. Jag har alltid sett upp till dig på grund av att jag ser dig som min mamma. Låt mig vara en i familjen som också får massor med kärlek, kramar och sånt.

Låt mig få vara din dotter, trots att jag är 20 år.
Till top